Muistilista

Yhteyshenkilöt

Näyttelyn johtaja
myyntipäällikkö Jyri Siekkinen, puh. (014) 334 0029, jyri.siekkinen(at)jklmessut.fi.

Myyntipäällikkö
Tanja Hurttia, puh. (014) 334 0026, tanja.hurttia(at)jklmessut.fi.

Myyntisihteeri
Tuula Rahikainen, puh. (014) 334 0027, tuula.rahikainen(at)jklmessut.fi.

Näyttelytekniikan projektimyyjä
Ari Hänninen, puh. (014) 334 0042, ari.hanninen(at)jklmessut.fi.

Tilausten tekeminen, aikataulu

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta.

Extranet-lomakkeet ovat auki vielä alla olevan päivän:
19.6. kutsut
1.8. tiedot messuoppaassa
7.8. kalusteet ja rakenteet, ripustukset, paineilma, vesi ja viemäröinti
23.8. sähkö, siivous, viherkasvit, tietoliikenneliittymät, ravintolapalvelut, messuhuolinta

Messuopas

Puu ja Bioenergia 2017 -messuopas ilmestyy Puumies-lehden 6. numerossa. Painettavassa messuoppaassa julkaistaan 1.8. mennessä toimittamasi yrityksenne yhteystiedot. Nettisivujemme näytteilleasettajalistassa julkaistaan yhteystietojen lisäksi kuvaus tuotteistanne ja palveluistanne ja/tai luettelo päämiehistänne tuotteineen sekä tuoteryhmistänne (sisältyvät rekisteröintimaksuun). Meiltä tulee kaikki ”yleisinfo” sekä suomeksi että englanniksi, voit itse valita käytätkö suomea, englantia vai molempia. Muistathan ilmoittaa meille myös mahdollisten osastokumppaneidenne tiedot messuopasta varten (Extranet-lomakkeella voi ilmoittaa vain sopimuksen tehneen yrityksen tiedot, lähetäthän muiden yritysten tiedot sähköpostilla tai tilaat heille omat Extranet-tunnukset).

Extranetin Messuoppaan yhteystiedot -lomakkeella ilmoitetut yhteystiedot tulevat vain messuoppaaseen, ne eivät automaattisesti päivity asiakasrekisteriimme. Mikäli siis esimerkiksi yrityksenne osoite on muuttunut, siitä tulee ilmoittaa meille erikseen.

Voit lisäksi varmistaa yrityksenne näkyvyyden ostamalla Puumies-lehdestä mainostilaa. Ilmoitusvaraukset tulee tehdä 7.8. mennessä osoitteeseen petri.puttonen(at)puumies.fi.

Tulemme avaamaan tapahtuman kotisivuille hakupalvelun, jonka kautta messuvieraat voivat kätevästi jo ennen messuja hakea tietoa näytteilleasettajista ja heidän tuotteistaan. Hakupalveluun tiedot tulevat suoraan lähettämistäsi messuoppaan teksteistä, joten tiedot kannattaa toimittaa ajoissa ja mahdollisimman täydellisinä.

Kutsut

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa, niin asiakastilaisuuksissa kuin kohdemarkkinoinnissakin. Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee ennakkorekisteröityä Internetin kautta ja ennakkorekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia.

Näyttelysopimukseen kuuluu asiakaskutsuja 10 kpl / m2 osaston koon mukaan, mutta voit tilata niitä Extranetin kautta veloituksetta lisää. Voit tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja-kenttään valmiiksi yrityksenne nimen tai logon sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän ja värin mukaan. Hinnat löytyvät Extranet-palvelustamme. Painatustilaukset tulee tehdä viimeistään 19.6., myös painettava materiaali tulee toimittaa meille viimeistään silloin.

Lähetämme asiakaskutsut noin kuukautta ennen messuja. Samassa paketissa saat myös sopimukseen kuuluvan määrän veloituksettomia kutsuvierasillan kutsukortteja. Ne kelpaavat sisäänpääsyksi vain kutsuvierasiltana 6.9. klo 17.30 alkaen. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy näytteilleasettajakortilla.

Painettavien kutsujen lisäksi lähetämme sähköisen kutsun, jota voitte siis välittää asiakkaillenne sähköpostilla. Kutsu sisältää yrityskohtaisen ennakkorekisteröitymislinkin, jota klikkaamalla asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Tarkemmat tiedot sähköisestä kutsusta lähetämme myöhemmin sähköpostilla.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa profiilirakenteisia osastoja ”avaimet käteen” -periaatteella. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Siivous

Osastosiivous sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä
Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa esim. osaston omalla WLAN-verkolla.

WLAN-verkot
Paviljongissa on käytössä kaksi WLAN-verkkoa asiakaskäyttöön:
– PaviljonkiFree-verkko on käytettävissä auloissa ja siihen pystyy liittymään ilman tunnuksia
– PaviljonkiPro-verkko on käytettävissä messuhalleissa ja kokoustiloissa. Verkon käyttäjätunnus ja salasana löytyvät Extranetistä.
Verkot ovat käytettävissä veloituksetta. Verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot
Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään.

Osastohenkilökunnan lounas- ja kahvilipukkeet voi tilata ennakkoon tai käydä ostamassa suoraan ravintolastamme. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan.
Mikäli käyttämättömät lipukkeet palautetaan ravintolaan viimeisen messupäivän aikana laskutetaan käytettyjen mukaan. Jos lipukkeita ei palauteta, veloitus on tilauksen mukaan.
Lipukevaihtoehdot
Messulounas (salaattipöytä, yksi lämmin pääruoka, päivän lämmin lisäke, lämpimiä kasviksia, leipävalikoima ja levitteet, jäävesi, kahvi / tee), hinta 12,90 € (sis. ALV).
Rakentajalounas (salaattia, yksi lämmin kotiruokatyyppinen pääruoka lisäkkeineen, leipävalikoima ja levitteet, jäävesi, kahvi / tee), hinta 11,50 € (sis. ALV).
Huom! messulounas on tarjolla vain messupäivinä, rakennuspäivinä tarjolla on rakentajalounas.
Kahvi/tee + kahvileipä, valinnan mukaan suolainen tai makea, hinta 5,50 € (sis. ALV).
Kahvi/tee + sämpylä, hinta 6,90 € (sis. ALV).
Kahvi/tee, hinta 2,20 € (sis. ALV).
Virvoke 0,33 l, hinta 3,70 € (sis. ALV).
Virvoke 0,5 l, hinta 4,20 € (sis. ALV).
Juomalipuke (olut, siideri, lonkero tai viini), hinta 6,90 € (sis. ALV).

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta. Kaikki mahdollinen alkoholitarjoilu tulee tilata alueen anniskeluluvan omaavalta Paviljonki Ravintolalta.

Messuhuolinta

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien, joka on pe 1.9.

Toimitusosoite

Mikäli lähetätte tavaraa postin kautta, toimitusosoite on
Jyväskylän Paviljonki / Puu ja Bioenergia 2017
PL 127 / Uno Savolan katu 2
40101 Jyväskylä

Mikäli käytätte kuljetusyhtiötä ja osastonne on B-hallissa, toimitusosoite on
Jyväskylän Paviljonki / Puu ja Bioenergia 2017
Schaumanin Puistotie 18 / huolto-ovi B2, B3 TAI B4
40100 Jyväskylä

Mikäli käytätte kuljetusyhtiötä ja osastonne on C1-hallissa, toimitusosoite on
Jyväskylän Paviljonki / Puu ja Bioenergia 2017
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 Jyväskylä

Mikäli käytätte kuljetusyhtiötä ja osastonne on D-hallissa, toimitusosoite on
Jyväskylän Paviljonki / Puu ja Bioenergia 2017
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Lähetyksiin on merkittävä selvästi vastaanottaja sekä osastonumero.

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voit tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski(at)smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin. Heidän palvelupisteensä rakentamis- ja purkuaikoina on messutoimiston tiskillä, Uno Savolan kadun sisäänkäynnin aulassa.

 

Ohjelma

Messujen kutsuvierasilta järjestetään ke 6.9. Ensin ohjelmassa on virallinen osuus Paviljongin auditoriossa klo 18.00, jonka jälkeen hallien ovet avataan ja kutsuvierasilta jatkuu näyttelyalueella klo 21 saakka.

Teillä on mahdollisuus järjestää messupäivien aikana omia veloituksettomia tietoiskuja / tuote-esittelyjä messualueelle rakennettavassa tietoiskutilassa. Näin tavoitatte kerralla suuremman yleisön. Yhden tietoiskun kesto on 15-45 minuuttia, alku aina tasatunnein. Ajat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä. Esityksen virallisen ”otsikon” ja puhujan voi varmistaa myöhemminkin, varausvaiheessa toivomme kuitenkin ainakin suuntaa antavan otsikon sekä tietysti toivotun ajankohdan (päivä sekä kellonaika). Tietoiskut julkaistaan messuohjelmassa nettisivuillamme sekä painettavassa messuoppaassa. Jos teillä on aiheita joista haluatte kertoa messuvieraille, ottakaa yhteyttä myyntipäällikkö Jyri Siekkiseen, puh. 014 334 0029 tai jyri.siekkinen(at)jklmessut.fi.

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä erikoisuutena ainutlaatuinen ja muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: myyntisihteeri Tuula Rahikainen, puh. 014 334 0027, tuula.rahikainen(at)jklmessut.fi.

Kutsuvierasilta

Kutsukaa iltaan omia päämiehiänne, yhteistyökumppaneitanne tai muita VIP-asiakkaitanne eli juuri ne henkilöt, joille haluatte tarjota parasta. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy (näytteilleasettajakortilla) ja toivotammekin teidät kaikki tervetulleiksi Wilhelm-auditorioon kutsuvierasillan avajaisosuuteen.

Messujen sulkeuduttua klo 17 teillä on tunnin verran aikaa käydä vaikka hotellilla virkistäytymässä. Kutsuvierasilta alkaa auditoriossa klo 18. Avajaisosuuden jälkeen noin klo 18.45 ovet näyttelyalueelle avataan ja kutsuvierasilta osastoilla voi alkaa. Hallien ovet suljetaan klo 21.

Jyväskylän Messut Oy tarjoaa kutsuvieraille tervetulotoivotukseksi viinilasillisen messualueella. Tämän lisäksi voitte järjestää omalla osastollanne tarjoilua. Kysy vinkkejä ja pyydä tarjous juomista ja pikku purtavasta. Kaikki mahdollinen alkoholitarjoilu tulee tilata alueen anniskeluluvan omaavalta Paviljonki Ravintolalta.

Mikäli ette halua järjestää tarjoilua osastollanne, mutta haluatte kuitenkin huomioida vieraitanne, voit ostaa Paviljonki Ravintoloilta drinkkilippuja vieraillenne jaettavaksi.

Lisätiedot ja tilaukset tuula.rahikainen(at)jklmessut.fi.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Puu ja Bioenergia 2017 –messuille. Teidän kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.puumessut.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Media-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattavia logoja ja bannereita, joita voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voitte käyttää logoja esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tiedotus

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tuula.rahikainen(at)jklmessut.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

Tunnistekortit / kulkuluvat

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse. Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Näytteilleasettajakortin tulostus
Rakentaja-/purkajakortin tulostus

Tapaamisaikojen sopiminen, MessuTreffit-palvelu

Nyt jokaisella näytteilleasettajaksi rekisteröityneellä on mahdollisuus ilmoittaa kävijärekisteröitymispalveluun tapaamisaikoja, jolloin hän on valmis ottamaan vieraita vastaa osastolla.

Rekisteröitymisen jälkeen henkilölle tulee ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen viesti, jossa on linkki omiin tietoihin. Linkistä avautuvan sivun alalaidassa on linkki tapaamisaikojen syöttöön. Aikojen syöttöön on rakennettu apuohjelma, jolla voi muodostaa päivittäin eri pituisia tapaamisaikoja. Muodostetuista ajoista valitaan itselle sopivat ja vahvistetaan valinnat ”tallenna” -painikkeella.

Kävijät voivat rekisteröinnin yhteydessä tai rekisteröitymisen jälkeen hakea näytteilleasettajatiedoista mieleisiään yrityksiä. Yrityksen alta löytyvät sitten näytteilleasettajaksi rekisteröityneiden antamat tapaamisajat. Kävijä ehdottaa tapaamista tarjolla oleviin aikoihin. Ehdotuksesta lähtee sähköposti näytteilleasettajalle, joka voi joko hyväksyä tai jättää vahvistamatta tapaamisehdotuksen. Hyväksytystä ehdotuksesta tulee vahvistus molemmille osapuolille sekä mahdollisuus lisätä aika omaan henkilökohtaiseen kalenteriin.

Jos yrityksen näytteilleasettajat eivät ole avanneet yhtään tapaamisaikaa tai kaikki tapaamisajat on varattu, voi kävijä lähettää yhteydenottopyynnön, joka lähetään näyttelysopimuksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Palvelu avataan lähempänä tapahtumaa!

Pysäköinti

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan P-talojen automaatteihin tai P3-alueen valvojille.

Teillä on mahdollisuus varata ennakkoon koko tapahtuman ajalle pysäköintipaikka henkilöautolle, peräkärrylle, asuntoautolle tms. P3-alueelta. Hinta on 50 euroa + ALV 24 % (isommat ajoneuvot 5-8 m 80 euroa + ALV) ja paikka merkitään rekisterinumerolla varatuksi jo rakentamisajasta lähtien. Paikkoja on rajoitetusti, joten teethän varauksen ajoissa.

Messutoimisto

Messutoimisto palvelee koko tapahtuman ajan Uno Savolan kadun aulassa. Sieltä voi vuokrata ripustuskoukkuja sekä ostaa mattoteippiä ja silikonitarroja seiniin kiinnitystä varten. Uno Savolan aulasta saatte myös maksullisen kopiointipalvelun. Messuaikana teitä palvelee info myös Lutakonaukion aulassa.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Näytteilleasettajien taukotila

Näytteilleasettajien taukotilana toimii K100 Klubi, jonka sisäänkäynti löytyy Lutakonaukion aulasta, läheltä Kongressisisäänkäyntiä. Taukotilassa voi käydä levähtämässä ja vaikka lukaisemassa päivän lehdet tai lukemassa sähköpostin netin kautta.

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa tuotantopäällikkö Kimmo Kemppaiselta (kimmo.kemppainen(at)jklmessut.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia Puumessujen ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.